Υπεραστικό Τμήμα

Τέμνοντάς κάθετα τη Λ. Μαραθώνος ο διάδρομος συνεχίζει ως Σολωμού για 1,2 χλμ. μέχρι την περιφερειακή Υμηττού. Από το σημείο εκείνο δεν έχει κατασκευαστεί κάποιος δρόμος επί του σιδηροδρομικού διαδρόμου. Πρόκειται για ελεύθερο έδαφος (πολλά μέτρα από τις ράγες έχουν κλαπεί) και ο διάδρομος εντοπίζεται μετά βίας μέσα στα χωράφια. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος έχει αυτά τα χαρακτηριστικά για μήκος 5 χλμ. μέχρι τον Σταθμό Παιανίας. Στο εσωτερικό της Παιανίας έχει ασφαλτοστρωθεί και εξερχόμενος από τον οικισμό συμπίπτει με τις τοπικές οδούς Ανθέων – Κολοκοτρώνη – Ναυαρίνου μέχρι τον σταθμό Κορωπί (η απόσταση Παιανία – Κορωπί είναι 5,5 χλμ.).

Μεταξύ των σταθμών Κορωπί και Μαρκόπουλο, που τους χωρίζει απόσταση 5,6 χλμ. δεν υπάρχει οδός που να συμπίπτει με τον σιδηροδρομικό διάδρομο. Το ίδιο ισχύει και για τα επόμενα 4,7 χλμ. μέχρι τα Καλύβια Θορικού καθώς και στη συνέχεια μέχρι Κερατέα, Δασκαλειό, Θορικό, Λαύριο. Η απόσταση από Καλύβια Θορικού μέχρι Λαύριο είναι 23,5 χλμ.

Ήδη το Λαύριο είναι ένας σημαντικός προορισμός. Ωστόσο θα ήταν σημαντικό οι ποδηλάτες να μπορούν να επισκέπτονται και το Σούνιο. Η απόσταση του Λαυρίου από τον αρχαίο ναό είναι 8,5 χλμ. Το ποδήλατο την καλύπτει το πολύ σε μισή ώρα. Προφανώς δεν υπάρχει άλλη δυνατότητα για τη σύνδεση Λαυρίου – Σουνίου παρά η χρήση του δρόμου που τα συνδέει. Η γεωμετρία του είναι δεδομένη άρα οι λύσεις που θα μπορούσαν να δοθούν στηρίζονται σε οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση ικανή να επιτύχει την εγκατάσταση ενός ασφαλέστερου περιβάλλοντος για τον ποδηλάτη με μείωση της ταχύτητας των οχημάτων και επισήμανση της παρουσία ποδηλατών στους οδηγούς. Το γεγονός ότι ο δρόμος είναι στενός και έχει συνεχείς στροφές, έτσι κι αλλιώς, δεν επιτρέπει την ανάπτυξη υψηλής ταχύτητας.

Σημειώνεται ότι ο σιδηροδρομικός διάδρομος στα Μεσόγεια διέρχεται είτε μέσα, είτε εφαπτομενικά από τους οικισμούς του Γέρακα, των Γλυκών Νερών, της Παιανίας, του Κορωπιού, του Μαρκόπουλου, των Καλυβιών Θορικού, της Κερατέας και τέλος του Λαυρίου.

Οι σιδηροδρομικοί σταθμοί που αντιστοιχούν στο διάδρομο και που όλοι τους παρουσιάζουν ενδιαφέροντα δείγματα αρχιτεκτονικής της εποχής είναι: Αγ. Ανάργυροι, Μάδυτος, Χ.Σ. 59,120, Ν. Ιωνία, Ηράκλειο, Φιλοθέη, Χαλάνδρι, Χ.Σ. 51,675, Γέρακας, Κάντζα, Λιόπεσι, Καρελάς, Κορωπί, Μαρκόπουλο, Καλύβια, Κουβαράς, Κερατέα, Χ.Σ. 13,350, Δασκαλειό, Σπηλιαζέζα, Κονάκια, Θορικό, Κυπριανός, Λαύριο. Ενδιαφέρον επίσης παρουσιάζουν τα μικρά τεχνικά έργα της γραμμής δηλαδή 28 γεφυράκια και ένα τεχνητό όρυγμα μέσα στο Λαύριο.

Εικόνες

Υποστηρίξτε μας

Συνδεθείτε μαζί μας

FacebookTwitter