Προδιαγραφές Διαδικτυακής Πύλης

1.1. Λειτουργικά Χαρακτηριστικά Διαδικτυακής Πύλης.

Ο βασικός στόχος της Πύλης (Portal) θα είναι η ολοκληρωμένη πληροφόρηση του ενδιαφερομένου, σε όλα τα θέματα που είτε είναι άμεσης χρησιμότητας, είτε μπορεί να τον ενδιαφέρουν, κατά την παραμονή του στη περιοχή.

Θα πληροφορεί τον ενδιαφερόμενο ποια μέρη θα μπορεί να επισκεφτεί, πως να μετακινηθεί στην περιοχή, είτε με δικό του μέσο είτε με δημόσια μέσα, τι αξιοθέατα (ποικίλου ενδιαφέροντος) θα μπορεί να βρει, τι επιλογές θα μπορεί να έχει για φαγητό ή/και διασκέδαση, τι εκδηλώσεις (ποικίλου ενδιαφέροντος) θα μπορεί να παρακολουθήσει, τι δραστηριότητες (ποικίλου ενδιαφέροντος) θα μπορεί να επιλέξει, τι καιρικές συνθήκες θα συναντήσει, κ.ο.κ.

Θα του παρέχει, ως εκ τούτου, όλα τα στοιχεία που μπορούν να αυξήσουν την εμπειρία του στο καλύτερο δυνατό επίπεδο, με εύκολο και πρακτικό τρόπο, έτσι ώστε να αποτελέσει τον καλύτερο πρεσβευτή στο μέλλον για άλλους πιθανούς χρήστες.

Θα παρέχει, επιπλέον, τη δυνατότητα πολυγλωσσικότητας, χωρίς περιορισμό στον αριθμό των γλωσσών που θα μπορεί να εξυπηρετήσει.

Θα περιλαμβάνει τη δυνατότητα έκτακτων νέων και ανακοινώσεων, χρήσιμων για τον ενδιαφερόμενο (έκτακτα καιρικά φαινόμενα, απεργίες σε Μέσα μαζικής Μεταφοράς ή στη λειτουργία αξιοθεάτων, κλπ.).

Στη συνέχεια περιγράφονται τα ζητούμενα στοιχεία του περιεχομένου και των λειτουργικών χαρακτηριστικών του Portal:

  • Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (Content Management System ή CMS) που θα πρέπει να σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο, ώστε να δώσει στους διαχειριστές του Portal πλήρη αυτονομία στο ανέβασμα και τη διαχείριση του περιεχομένου. Ιδίως θα πρέπει να επιτρέπει στους Διαχειριστές – κατόπιν εκπαίδευσής τους – να δημιουργούν ελεύθερα και εύκολα προτυποποιημένες ιστοσελίδες για κάθε κατηγορία σημείων ενδιαφέροντος (π.χ. οικισμούς, αξιοθέατα, διαδρομές, μέσα συγκοινωνιών κοκ.) με προκαθορισμένα πεδία και αναλυτική πληροφόρηση. Το ζητούμενο είναι δηλ. να μπορούν να δημιουργηθούν στη βάση δεδομένων φόρμες εισαγωγής και αποθήκευσης στοιχείων με προκαθορισμένα πεδία οι οποίες θα μπορούν εν συνεχεία μέσω του CMS να δημοσιοποιηθούν στο Portal μαζί με τις σχετικές φωτογραφίες ή/και βίντεο (photo/video gallery) καθώς και με ψηφιακό χάρτη, στον οποίο θα σημειώνεται η θέση κάθε σημείου ενδιαφέροντος.
  • Εμφάνιση στην κεφαλίδα κάθε ιστοσελίδας (πάντοτε) του βασικού μενού πλοήγησης με τις κύριες (πρωτοβάθμιες) επιλογές. Όταν οι επισκέπτες του Portal επιλέξουν από την αρχική σελίδα κάποια από τις βασικές κατηγορίες του μενού, τότε για τη διευκόλυνσή τους κατά την πλοήγησή τους στις επιμέρους ιστοσελίδες θα πρέπει να προβλεφθεί η ανάπτυξη ενός πρόσθετου πιο αναλυτικού μενού.
  • Συμπερίληψη στην Αρχική Σελίδα του Portal (Home Page) - πέραν της πάγιας κεφαλίδας με το βασικό μενού πλοήγησης – και ενός εργαλείοθ παρουσίασης αριθμού κύριων επίκαιρων Άρθρων, όπως αυτά διαρκώς θα αναρτώνται και θα επιλέγονται από τους Διαχειριστές του Portal. Σε ένα μεγάλο παράθυρο θα εναλλάσσονται τα εν λόγω κύρια Άρθρα, καθένα εκ των οποίων θα απεικονίζονται και με μια μικρή εικόνα (thumbnail).
  • Συμπερίληψη σε κάθε σελίδα φόρμα αναζήτησης η οποία θα βασίζεται στο περιεχόμενο του Portal.
  • Δημιουργία προφίλ στο Twitter, στο Flickr, και στο Google +, καθώς επίσης και καναλιού στο YouTube.
  • Εμφάνιση σε κάθε σελίδα του Portalσυνδέσεων για τα ανωτέρω socialmedia (socialmediabuttons).
  • Παροχή δυνατότητας στον χρήστη ώστε να μοιράζεται κάθε Άρθρο του Portal στο Τwitter και σε blog.
  • Υποστήριξη δυνατότηταε πολυγλωσσικής ανάπτυξης του Portal με την εξ αρχής ενεργοποίηση του στην Eλληνική και Aγγλική γλώσσα, καθώς και δυνατότητα ενεργοποίησης επιπρόσθετων γλωσσών στο μέλλον.
  • Παροχή εργαλείου αυτόματης απεικόνισης σε χάρτη κάθε σημείου ενδιαφέροντος και κάθε διαδρομής που θα περιγράφεται στο Portal. Θα πρέπει να εξασφαλιστούν ψηφιακοί χάρτες (GοogleMaps, OpenStreetMap ή αντίστοιχοι) στις αναγκαίες κλίμακες για όλη την περιοχή.
  • Ύπαρξη εργαλείου πρόγνωσης καιρού με συνεχή επικαιροποίηση (λήψη μετεωρολογικών προβλέψεων από σχετικό πάροχο)
  • Πρόβλεψη για ενσωμάτωση downloadable αρχείων στις επιμέρους σελίδες του portal όπως λ.χ. pdf files, gpx files, αρχείων εικόνων κοκ.
  • Ύπαρξη Ενότητας του Portal στην οποία οι ίδιοι οι χρήστες θα μπορούν να ανεβάζουν δικό τους υλικό (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο κοκ.) κατόπιν ελέγχου από Moderator (με moderation tool).
  • Παροχή εργαλείου «Calendar of Events» για την ανεύρεση εκδηλώσεων βάσει ημερολογίου.
  • Ύπαρξη εργαλείου για τη διενέργεια ψηφοφορίας στο portal.
  • Ενσωμάτωση site map με δυναμική απεικόνιση της εκάστοτε δομής του Portal (με αυτόματη ενημέρωση κάθε φορά που προστίθεται, διαγράφεται ή μετατίθεται κάποια σελίδα ή ενότητα)
  • Παροχή Φόρμας Επικοινωνίας Χρηστών.
  • Ύπαρξη εργαλείου αναζήτησης λέξεων ή φράσεων στο portal.
  • Δυνατότητα υποστήριξης Quick Response (QR) Codes.
  • Πρόβλεψη των απαιτούμενων ευκολιών χρήσης όπως λ.χ. κουμπιά για άμεση εκτύπωση, αποστολή με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή αποθήκευση ως αρχείο pdf της εκάστοτε ιστοσελίδας, δυνατότητα αυξομείωσης μεγέθους των γραμμάτων κοκ.
  • Συνεκτίμηση των προδιαγραφών χρήσης του portal από άτομα με ειδικές ανάγκες (βλ. σχετικά http://www.w3.org/WAI/intro/wcag.php)
  • Παροχή εργαλείου εξατομικευμένου προγράμματος (planner).
  1. 2Διαθεσιμότητα των Περιεχομένων του Portal σε MobileWeb-

Καθώς η χρήση κινητών συσκευών με πρόσβαση στο Διαδίκτυο είναι ιδιαίτερα δημοφιλής πλέον, η ανάπτυξη του Mobile Web-Site θα παρέχει στον ενδιαφερόμενο τη δυνατότητα να διαθέτει πρόσβαση στο σύνολο του περιεχομένου του Portal από οποιοδήποτε σημείο βρίσκεται, πολλαπλασιάζοντας τη χρησιμότητα της παρεχόμενης πληροφορίας στο έπακρο.

Αντίστοιχη πρόσβαση θα έχουν και οι κάτοχοι φορητών ταμπλετών (tablets) που θα διαθέτουν internetaccess.

Tomobileweb-site θα πρέπει να αναπτυχθεί έτσι ώστε να είναι δυνατή η πρόσβασή του από όλες τις κινητές συσκευές που διαθέτουν internetaccess, με την περισσότερη δυνατή επαναχρησιμοποίηση των εικαστικών στοιχείων και εφαρμόζοντας τεχνικές HTML 5, CSS3, όπως επίσης Responsive Website Template.

Οι χρήστες smartphonesκαι tablets (εφόσον θα έχουν σύνδεση στο διαδίκτυο) θα μπορούν να χρησιμοποιούν όλο το περιεχόμενο και τις υπηρεσίες του Portal ακόμα και εν κινήσει.

Το Mobileweb-site θα πρέπει να λειτουργεί πλήρως στους «native» browsers των παρακάτω λειτουργικών συστημάτων:

  • iOS 5.0 +
  • Android 4.0 +

Πρακτικές για την καλύτερη λειτουργία του MobilWeb-Site:

  • Μέγεθος σελίδων.
    Οι σελίδες θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες σε KB.
  • Φωτογραφίες και εικόνες.
    Όλες οι φωτογραφίες και οι εικόνες θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν μικρότερες σε ΚΒ και να προσαρμόζεται το ύψος και το πλάτος τους ανάλογος με το μέγεθος της εκάστοτε οθόνης.
  • DeviceOrientation.
    Θα πρέπει να γίνει χρήση των διαφορετικών «προσανατολισμών» των συσκευών (portrait και landscape).
  • FLASH.
    Να μην γίνεται χρήση FLASH, δεδομένης της ασυμβατότητας με κάποιες συσκευές.
  1. 3Δυνατότητες Ψηφιακής Προώθησης & Προβολής.

Ο Δημιουργός της Διαδικτυακής Πύλης, θα πρέπει να μεριμνήσει ώστε να υπάρχει η δυνατότητα αποτελεσματικής υλοποίησης ενεργειών στοχευμένης ψηφιακής προώθησης και προβολής στους δυνητικούς Χρήστες, μέσω των διαδεδομένων μηχανών αναζήτησης και κοινωνικών δικτύων.

Οι ενέργειες αυτές μπορούν να περιλαμβάνουν:

Search Engine Optimization.

Αφορά στις κατάλληλες ενέργειες που απαιτούνται, ώστε η πύλη να εμφανίζεται στις καλύτερες δυνατές θέσεις των οργανικών αποτελεσμάτων αναζητήσεων, με λέξεις-κλειδιά.

Καμπάνιες Pay Per Click (PPC).

Αφορά υλοποίηση καμπάνιας Google Adworks

Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.

Δυνατότητα διασύνδεσης και αυτοματοποιημένης ενημέρωσης, με την παρουσία σε sites κοινωνικής δικτύωσης, όπως:

  • Twitter
  • Youtube
  • Flickr
  • Google+

Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, θα πρέπει τόσο το Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου να διαθέτει τα απαραίτητα τεχνικά χαρακτηριστικά τα οποία θα επιτρέψουν την αποτελεσματική υλοποίηση των απαιτούμενων ενεργειών Ψηφιακής Προώθησης και Προβολής, καθώς επίσης η παραμετροποίησή του να γίνει με τον πλέον ενδεδειγμένο τρόπο, ώστε να διασφαλιστούν τα ζητούμενα αποτελέσματα.

  1. 4Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου Πύλης.

Η διαχείριση του περιεχομένου της Πύλης πρέπει να γίνεται μέσα από τη χρήση ολοκληρωμένου, απόλυτα σταθερού και αξιόπιστου Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS), που να εξασφαλίζει, κατ’ ελάχιστο, τα ακόλουθα:

  1. Σύστημα «ανοικτής» αρχιτεκτονικής (open architecture), δηλαδή υποχρεωτική χρήση ανοικτών προτύπων που θα διασφαλίζουν:
  • Την ομαλή λειτουργία και συνεργασία μεταξύ του συνόλου των εφαρμογών της Διαδικτυακής Πύλης και των Υποσυστημάτων της.
  • Την επεκτασιμότητα των Υποσυστημάτων χωρίς αλλαγές στη δομή και αρχιτεκτονική τους.
  • Οι εφαρμογές της Διαδικτυακής Πύλης θα πρέπει να είναι κατάλληλα σχεδιασμένες ώστε να παρέχουν τη δυνατότητα εύκολης επικοινωνίας, διασύνδεσης ή και ολοκλήρωσης με τρίτες εφαρμογές ή / και Υποσυστήματα. Γι’ αυτό το λόγο θα πρέπει να παρέχουν κατ’ ελάχιστον τα ακόλουθα:

α) Τεκμηριωμένα API (Application Programming Interfaces) τα οποία να επιτρέπουν την ολοκλήρωση/ διασύνδεση με τρίτες εφαρμογές, όπου αυτό είναι απαραίτητο. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να τεκμηριώνεται η δυνατότητα ολοκλήρωσης/ διασύνδεσης με εφαρμογές και δεδομένα, με σκοπό την κάλυψη ενδεχόμενων μελλοντικών αναγκών.

β) Δυνατότητα διασύνδεσης / επικοινωνίας με τρίτες εφαρμογές βάσει διεθνών standards (XML, SOAP, κλπ.).

  1. Αρθρωτή (modular) αρχιτεκτονική του Συστήματος, ώστε να επιτρέπονται μελλοντικές επεκτάσεις και αντικαταστάσεις, ενσωματώσεις, αναβαθμίσεις ή αλλαγές διακριτών τμημάτων λογισμικού.
  2. Αρχιτεκτονική Ν-tier για την ευελιξία της κατανομής του κόστους και φορτίου μεταξύ κεντρικών συστημάτων και σταθμών εργασίας, για την αποδοτική εκμετάλλευση του δικτύου και την ευκολία στην επεκτασιμότητα, αλλά και στη συντήρησή του.
  3. Λειτουργία των επιμέρους εφαρμογών και Υποσυστημάτων, που θα αποτελέσουν διακριτά τμήματα της Διαδικτυακής Πύλης, σε ένα ενιαίο web-based διαχειριστικό περι­βάλ­λον, το οποίο θα αποτελεί το βασικό «χώρο εργασίας», με στόχο τα εξής:
  • Επίτευξη ομοιομορφίας στις Διεπαφές Χρηστών μεταξύ των λειτουργικών χαρακτηριστικών και Υποσυστημάτων.
  • Επιλογή κοινών και φιλικών τρόπων παρουσίασης, όσον αφορά τις Διεπαφές Χρηστών με τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της Πύλης.
  • Title Tag customization
  • Static, Keyword-rich URL’s
  • Meta Tag customization
  • Headings customization
  • 404 Error friendly pages
  1. Χρήση Συστημάτων Διαχείρισης Σχεσιακών Βάσεων Δεδομένων (RDBMS) για την ευκολία διαχείρισης μεγάλου όγκου δεδομένων, όπως αυτά θα παράγονται από την εναπόθεση δεδομένων από τους Χρήστες και θα διατηρούνται σε βάθος χρόνου. Επιπλέον, πρέπει να διασφαλιστεί η αυξημένη διαθεσιμότητα και πρόσβαση των Χρηστών στα διαθέσιμα δεδομένα.
  2. Χρήση γραφικού περιβάλλοντος λειτουργίας των Χρηστών για την αποδοτική χρήση των λειτουργικών χαρακτηριστικών και την ευκολία εκμάθη­σής τους
  3. Ύπαρξη πλήρους περιβάλλοντος ασφαλούς τροποποίησης και επέκτασης των εφαρμογών.
  4. Σχεδιασμό και υλοποίηση με βασική αρχή την οικονομία πόρων αλλά και τη βέλτιστη απόδοση της Διαδικτυακής Πύλης
  5. Εισόδο Χρήστη (όπου θα απαιτείται αυτή) με κωδικούς για το σύνολο των νέων εφαρμογών, άπαξ, χωρίς να χρειάζεται επανεισαγωγή κωδικού (Single Sign On).
  6. Δυνατότητα μορφοποίησηε του περιεχομένου κατά το δυνατόν μέσα από ενσωματωμένο editor (WYSIWYG) με υποστήριξη διευρυμένων λειτουργιών (εισαγωγή εικόνων, πινάκων, στοιχείων φορμών, κλπ.).
  7. Υποστήριξη της διαχείρισης πολλαπλών εκδόσεων για κάθε κατηγορία περιεχομένου.
  8. Δυνατότητα διαχείρισης κατηγοριών περιεχομένου που αφορούν σε νέα και ανακοινώσεις. Η διαχείριση των νέων/ανακοινώσεων θα πρέπει να γίνεται από ένα κεντρικό σημείο με δυνατότητα εισαγωγής ή τροποποίησης/διαγραφής των υπαρχόντων, ενώ θα πρέπει να υποστηρίζεται διάθεση αυτών μέσω τεχνολογίας RSS feed .
  9. Υποστήριξη των τεχνικών χαρακτηριστικών που απαιτείται να ενσωματώνονται στο CMS, ώστε να υποστηρίζεται η αποτελεσματική υλοποίηση ενεργειών Search Engine Optimization. Τέτοια χαρακτηριστικά είναι κατ’ ελάχιστον τα εξής:
  1. Δυνατότητα εκτύπωσης σελίδας/κειμένου. Όταν τυπώνεται μία σελίδα, θα πρέπει να εκτυπώνονται μόνο το περιεχόμενο αυτής, χωρίς το υπόλοιπο εικαστικό Layout της σελίδας.
  2. Δυνατότητα για διαχείριση (δημιουργία - κατάργηση) των εσωτερικών συνδέσμων (hyperlinks).
  3. Δυνατότητας δημιουργίας και διαχείρισης δυναμικών σελίδων.
  4. Δυνατότητα διαχείρισης εικαστικών προτύπων / του look & feel της Πύλης (themes, templates, styles).
  5. Υποστήριξη πολυγλωσσικότητας, για απεριόριστο αριθμό γλωσσών.
  6. Υποστήριξη δημιουργίας και διαχείρισης καταλόγων δεδομένων, με δυναμικό και ευέλικτο τρόπο.
  7. Υποστήριξη λειτουργίας αναβαθμισμένης αναζήτησης.

Ειδικότερα, για τα σημαντικότερα εκ των ανωτέρω τεχνικών χαρακτηριστικών του Συστήματος Διαχείρισης Περιεχομένου, θα πρέπει να υποστηρίζονται αναλυτικότερα κατ’ ελάχιστον οι εξής λειτουργικές δυνατότητες:

Διαχείριση μέσω Web.

Όλη η διαχείριση της Πύλης θα πρέπει να γίνεται με την χρήση ενός web περιβάλλοντος, έτσι ώστε η διαχείριση τόσο του περιεχομένου, όσο και των λειτουργιών της Πύλης να μπορεί να διεξαχθεί από οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

Δεν θα πρέπει να απαιτείται η εγκατάσταση οποιουδήποτε εξειδικευμένου λογισμικού στους Σταθμούς Εργασίας των διαχειριστών του Συστήματος, παρά μόνο ένας προσωπικός υπολογιστής (PC) με σύνδεση Internet και έναν κοινό Web Browser.

Διαχείριση Σελίδων.

Το CMS θα πρέπει να παρέχει ένα εύχρηστο και οικείο για τους χρήστες του περιβάλλον εργασίας, μέσα από το οποίο οι Διαχειριστές θα μπορούν να ενημερώνουν δυναμικά το περιεχόμενο των υφιστάμενων σελίδων, καθώς και να δημιουργούν νέες σελίδες, χωρίς αριθμητικό περιορισμό.

Οι Διαχειριστές Περιεχομένου θα πρέπει να μπορούν να δημιουργήσουν τις νέες σελίδες ή να ενημερώσουν τις υπάρχουσες με απλό και εύχρηστο χειρισμό, χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε γνώση προγραμματισμού.

Η διαχείριση των σελίδων θα πρέπει κατ’ ελάχιστον να περιλαμβάνει:

  • Δενδρική απεικόνιση της δομής της Διαδικτυακής Πύλης.
  • Εύκολη και γρήγορη τροποποίηση της δομής της (menu, sub-menu).
  • Περιεχόμενο σε απεριόριστο αριθμό γλωσσών.
  • Ανεξάρτητη δομή σελίδων ή κατοπτρική δομή μεταξύ γλωσσών.
  • Εύχρηστο HTML Editor τουτύπου WYSIWYG (What You See Is What You Get).
  • Δυνατότητα προεπισκόπησης της σελίδας.

Διαχείριση Εικαστικών Προτύπων (Look & Feel).

Το CMS θα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα χρησιμοποίησης διαφορετικών Εικαστικων Θεμάτων, για την κάλυψη των ποικίλων αναγκών απεικόνισης του Περιεχομένου.

Θα πρέπει να παρέχει πλήρη ελευθερία στον σχεδιαστή των Εικαστικών Προτύπων (web designer) και να του επιτρέπεται να φτιάξει οποιοδήποτε εικαστικό επιθυμεί.

Τα Εικαστικά Θέματα θα ποτελούνται από τρία είδη αντικειμένων:

  1. Τα Πρότυπα Σελίδων που θα καθορίζουν την μορφοποίηση των σελίδων.
  2. Τα Πρότυπα Περιεχομένου που θα ορίζουν την μορφοποίηση και το εικαστικό των δυναμικών Modules.
  3. Τα Assets, δηλαδή όλα τα αρχεία που θα χρησιμοποιούνται στο εικαστικό, όπως φωτογραφίες, CSS, JavaScript etc.

Επιπλέον, το CMS θα πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία και διαχείριση περισσοτέρων του ενός Εικαστικών Θεμάτων, προκειμένου να μπορεί να αλλάζει γρήγορα και εύκολα το look & feel της Πύλης, όποτε αυτό κριθεί απαραίτητο.

Τα Εικαστικά Θέματα θα πρέπει να μπορούν να αλλάζουν, δίχως να απαιτείται παρέμβαση στη δομή ή στο περιεχόμενο της Πύλης. Κατ’ αυτόν τον τρόπο, θα αποτελούν την άριστη λύση για περιστασιακή ή εποχιακή αλλαγή του Εικαστικού (π.χ. Χριστούγεννα και Πάσχα, Καλοκαίρι ή Χειμώνας), ενώ παράλληλα θα μπορούν να υποστηρίξουν ένα γρήγορο layout lifting μελλοντικά.

Διαχείριση Αρχείων

To CMS θα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα στο Διαχειριστή να δημιουργεί και να διαχειρίζεται φακέλους αρχείων και να «ανεβάζει» τα αρχεία που χρησιμοποιούνται μέσα στο Website (έγγραφα, εικόνες, ήχο, video κλπ.).

Η διαχείριση των αρχείων θα πρέπει να υποστηρίζει λειτουργία preview για τις εικόνες.

Πολυγλωσσικό Περιεχόμενο

To CMS θα πρέπει να επιτρέπει τη γρήγορη και εύκολη δημιουργία πολλαπλών γλωσσικών εκδόσεων της Πύλης, χρησιμοποιώντας τη ίδια δομή. Θα πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία απεριόριστων γλωσσικών εκδόσεων.

Η δυνατότητα δημιουργίας νέας γλώσσας θα πρέπει να επιτρέπει αυτόματα την δημιουργία περιεχομένου σε όλα τα υφιστάμενα τμήματα της Πύλης.

Κατάλογοι δεδομένων

To Σύστημα θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα εύχρηστο τρόπο για την γρήγορη κι εύκολη δημιουργία Πινάκων Βάσεων Δεδομένων, δίχως να απαιτείται η δημιουργία κώδικα SQL.

Ο Διαχειριστής της Πύλης θα πρέπει, με visual τρόπο, να μπορεί να δημιουργεί ή να επεμβαίνει σε Βάσεις Δεδομένων που θα χρησιμοποιούνται στη Διαδικτυακή Πύλη.

Για κάθε Κατάλογο Δεδομένων θα πρέπει να δημιουργείται αυτόματα και η αντίστοιχη φόρμα εισαγωγής στοιχείων, καθώς και η Λίστα Αναζήτησης των εγγραφών σε αυτό τον Πίνακα, για την διαχείριση τους.

Οι πίνακες και τα δεδομένα που θα δημιουργούνται μέσα στον κατάλογο δεδομένων, θα πρέπει να υποστηρίζουν αυτόματα πολυγλωσσικότητα και να μπορούν να δοθούν σε αυτά τα απαραίτητα δικαιώματα πρόσβασης στις Ομάδες Χρηστών.

Τα δεδομένα των Καταλόγων θα πρέπει να μπορούν να εμφανιστούν εύκολα και γρήγορα σε οποιαδήποτε σελίδα της Πύλης, να μορφοποιηθούν και να «ντυθούν» εικαστικά με κάποιο Πρότυπο Περιεχομένου.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Υποστήριξης Αποτελεσματικού Search Engine Optimization.

Το CMS θα πρέπει να παρέχει πλήρη υποστήριξη των τεχνικών χαρακτηριστικών που απαιτούνται, ώστε να υποστηρίζεται η αποτελεσματική υλοποίηση ενεργειών Search Engine Optimization. Τέτοια χαρακτηριστικά είναι κατ’ ελάχιστον τα εξής:

  • Title Tag Customization

Η διαχείριση των Title tags των σελίδων ενός website είναι από τα πλέον σημαντικά στοιχεία του SEO. To CMS θα πρέπει να δίνει τη δυνατότητα στους Editors να διαχειρίζονται τα Title Tags σε κάθε σελίδα ξεχωριστά.

  • Static, Keyword-Rich URL’s

Θα πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία “στατικών” URLs – και όχι δυναμικών, της μορφής (?id=XXX) – μέσω URL Rewriting. Τέτοια URLs είναι ιδιαίτερα σημαντικά, καθόσον είναι αφενός πιο χρηστικά και αφετέρου με την κατάλληλη χρήση keywords μπορούν να βοηθήσουν εξαιρετικά για την επίτευξη υψηλών θέσεων στις Μηχανές Αναζήτησης.

  • Meta Tag Customization

Θα πρέπει να υποστηρίζει τη δημιουργία custom “meta description” &“meta keywords”, σε κάθε Αελίδα Περιεχομένου, τα οποία είναι επίσης εξαιρετικά κρίσιμα για την επίτευξη υψηλών θέσεων στις Μηχανές Αναζήτησης.

  • Headings Customization

Τα headings (H1 – H6 Tags) βοηθούν τις Μηχανές Αναζήτησης να κατανοήσουν καλύτερα τη δομή του κειμένου και, εφόσον χρησιμοποιούν σωστά, βοηθούν και στην επίτευξη υψηλότερων θέσεων στα αποτελέσματα τους. Θα πρέπει ο editor του CMS να υποστηρίζει τη χρήση τους.

  • 404 Error Friendly Pages

Θα πρέπει το CMS να μπορεί να παράγει ορθές Σελίδες στις περιπτώσεις σφάλματος ή μη έγκυρης διεύθυνσης, απαντώντας με τους σωστούς κωδικούς του πρωτόκολλου HTTP. Επιπλέον, να παρέχει τη δυνατότητα χρήσης custom 404 Error Pages, οι οποίες αφενός να καθιστούν την Πύλη πολύ φιλικότερη στους χρήστες της, αφετέρου πολύ φιλικότερη και στις Μηχανές Αναζήτησης.

  1. 5Διαλειτουργικότητα και Διασυνδεσιμότητα

Η διαλειτουργικότητα αφορά στην ικανότητα του CMS για τη μεταφορά και χρησιμοποίηση της πληροφορίας – που αποθηκεύει, επεξεργάζεται και διακινεί – με άλλα πληροφοριακά συστήματα. Συγκεκριμένα αφορά σε:

  • Μια σαφώς προσδιορισμένη και καθορισμένη μορφή για τις πληροφορίες (πρότυπα δόμησης της πληροφορίας / δεδομένων και της μετά-πληροφορίας / δεδομένων).
  • Ένα σαφώς προσδιορισμένο και καθορισμένο τρόπο για την ανταλλαγή των πληροφοριών (τεχνολογίες επικοινωνιών και πρωτόκολλα με τα οποία μεταφέρεται η πληροφορία με την μορφή που καθορίζεται στο προηγούμενο σημείο).
  • Ένα σαφώς προσδιορισμένο και καθορισμένο τρόπο για την πρόσβαση στις πληροφορίες και στα δεδομένα (ασφάλεια / έλεγχος πρόσβασης δηλαδή τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για την προστασία των υπηρεσιών διαλειτουργικότητας).
  • Ένα σαφώς προσδιορισμένο και καθορισμένο τρόπο για την αναζήτηση των πληροφοριών και των δεδομένων (τεχνολογίες μεταδεδομένων, καταλόγου ή άλλες που χρησιμοποιούνται για την αναζήτηση πληροφοριών στο πλαίσιο των διαλειτουργικών υπηρεσιών).

Όσον αφορά στη διασυνδεσιμότητα στο πλαίσιο της προμήθειας, το CMS θα πρέπει να υποστηρίζει κατ’ ελάχιστον τα εξής:

  • Διασυνδεσιμότητα των εφαρμογών και των υπηρεσιών που θα αναπτυχθούν.
  • Διασυνδεσιμότητα με την όποια υφιστάμενη υποδομή εφαρμογών και Βάσεων Δεδομένων.

Επιπλέον, δεδομένου ότι βασικό χαρακτηριστικό Συστημάτων αυτού του τύπου είναι η διαλειτουργικότητα και η επικοινωνία για αποστολή δεδομένων σε τρίτες εφαρμογές, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν ευρέως διαδεδομένα πρότυπα για την διασφάλιση της διαλειτουργικότητας. Ως εκ τούτου, οι τεχνολογίες που θα χρησιμοποιούνται θα πρέπει να εξασφαλίζουν αξιοπιστία, ταχύτητα και επεκτασιμότητα.

Ενδεικτικά αναφέρεται η χρήση προτύπου ανταλλαγής δεδομένων XML, αλλά και τα ανοιχτά πρότυπα HTTP και SOAP, για την ανταλλαγή δεδομένων με τα υπόλοιπα αλλά και τρίτα εξωτερικά Συστήματα.

  1. 6Απαιτήσεις Ασφάλειας

Το CMS θα πρέπει να μπορεί να διασφαλίσει:

  • την προστασία της ακεραιότητας και της διαθεσιμότητας των πληροφοριών.
  • την προστασία των προς επεξεργασία και αποθηκευμένων προσωπικών δεδομένων.

Για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση των τεχνικών μέτρων ασφαλείας θα πρέπει να ληφθούν υπόψη:

  • το θεσμικό και νομικό πλαίσιο που ισχύει (π.χ. προστασία των προσωπικών δεδομένων Ν. 2472/97, προστασία των προσωπικών δεδομένων στον τηλεπικοινωνιακό τομέα Ν. 2774/99),
  • οι σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ).
  • οι βέλτιστες πρακτικές στο χώρο της Ασφάλειας στις ΤΠΕ (best practices).
  • τυχόν διεθνή de facto ή de jure σχετικά Πρότυπα.

Στο σύνολό της, η Διαδικτυακή Πύλη θα πρέπει να υποστηρίζει σύστημα ασφάλειας που θα λαμβάνει υπόψη Ομάδες Χρηστών με διαφορετικά/διαβαθμισμένα δικαιώματα, όσον αφορά στη διαχείριση του περιεχομένου, στη συμπεριφορά τους κατά την πλοήγηση, αλλά και στη διαχείριση της γενικότερης λειτουργικότητας της Πύλης.

Το εν λόγω Σύστημα Ασφάλειας θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τουλάχιστον τις ακόλουθες τρεις (3) Ομάδες Χρηστών:

  1. Απλός Επισκέπτης (Visitor / Guest): Σε αυτήν την ομάδα θα ανήκουν όλοι οι χρήστες που θα συνδέονται στην Πύλη με σκοπό την απλή πληροφόρηση ως προς το περιεχόμενο. Για τους Επισκέπτες δεν θα απαιτείται καμία εγγραφή στο σύστημα της Διαδικτυακής Πύλης.
  2. Εγγεγραμμένος Χρήστης (Registered User): Κάθε χρήστης που θα έχει ανοίξει σχετικό λογαριασμό, θα κληρονομεί πλήρως όλα τα δικαιώματα του Απλού Επισκέπτη, όπως περιγράφτηκαν παραπάνω, και θα έχει επιπλέον τη δυνατότητα:
  • να δημιουργεί περιεχόμενο, με σκοπό τη δημοσίευσή του στην Πύλη,
  • να τροποποιεί και να διαγράφει το τπεριεχόμενο που έχει ο ίδιος δημιουργήσει.

Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω, στην κατηγορία των Εγγεγραμμένων Χρηστών θα μπορούν να ανήκουν ενδεικτικά:

  • Εξουσιοδοτημένοι επαγγελματίες που θα επιθυμούν να ενημερώνουν το περιεχόμενο της Πύλης με τα στοιχεία της επιχείρησής τους.
  • Εξουσιοδοτημένοι σύλλογοι/οργανισμοί/φορείς, που θα πιθυμούν να δημοσιεύουν τη διοργάνωση κάποιας δραστηριότητας ή προγραμματισμένου θεάματος/κλπ., με σκοπό να εκμεταλλευτούν/αξιοποιήσουν τις υπηρεσίες/δυνατότητες προβολής της Πύλης.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι για τη δημοσίευση οποιουδήποτε περιεχομένου από Εγγεγραμμένο Χρήστη (πλέον των εξαιρέσεων που θα πιθανόν επιλεγούν), θα απαιτείται ο πρότερος έλεγχος από αρμόδια και εξουσιοδοτημένα για αυτό το σκοπό στελέχη (π.χ. Διαχειριστές).

  1. Διαχειριστής (Administrator): Πρόκειται για την ομάδα χρηστών με πλήρη δικαιώματα επί του Συστήματος της Διαδικτυακής Πύλης. Θα ρέπει να έχουν όλα τα δικαιώματα ενός Εγγεγραμμένου Χρήστη, και επιπλέον, θα πρέπει κατ’ελάχιστον να έχουν τα εξής πρόσθετα δικαιώματα:
  • Πλήρη και Καθολική διαχείριση του Περιεχομένου (δημιουργία/ δημοσίευση/ τροποποίηση/ διαγραφή) της Πύλης και των επιμέρους Υποσυστημάτων της.
  • Διαχείριση (π.χ. Δημιουργία/Διαγραφή) Εγγεγραμμένων Χρηστών.
  • Αποκλειστικότητα στη δημοσίευση Περιεχομένου (ακόμα και αυτού που έχει δημιουργήσει κάποιος Εγγεγραμμένος Χρήστης).
  • Πλήρη επόπτευση και εξασφάλιση της ομαλής της λειτουργίας της Πύλης και των επιμέρους Υποσυστημάτων.
  • Πλήρη διαχείριση της γενικότερης λειτουργικότητας και της συμπεριφοράς της Πύλης και των επιμέρους Υποσυστημάτων.

Δεδομένων των απαιτήσεων που υπάρχουν σχετικά με τα αυξημένα καθήκοντά και δικαιώματά τους, οι Διαχειριστές θα πρέπει να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι, ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν σε αυτά.

Το Σύστημα Ασφαλείας με τις Ομάδες που περιγράφτηκε παραπάνω είναι ενδεικτικό ως προς τις ελάχιστες απαιτήσεις που θα πρέπει να πληρούνται, ώστε να διασφαλιστεί απόλυτα η φύση και ο σκοπός της Πύλης και να αποκλειστούν φαινόμενα κακόβουλης ή όχι φθοράς, αλλοίωσης και βεβήλωσης του χαρακτήρα της κτλ.

  1. 7Υποσύστημα Αποστολής Ηλεκτρονικών Newsletters.

To Newsletter αποτελεί μια άριστη λύση για την επικοινωνία με υπάρχοντες και δυνητικούς επισκέπτες.

Το Υποσύστημα των ηλεκτρονικών Newsletter θα πρέπει να επιτρέπει τη δημιουργία, διαχείριση, αποστολή και παρακολούθηση των HTML (ή/και text) newsletters, τα οποία θα μπορούν να αξιοποιηθούν προκειμένου να στηρίξουν προωθητικές ενέργειες, ενημερωτικές ενέργειες. Επιπλέον, θα πρέπει να διαθέτει ένα πλήρες Υποσύστημα διαχείρισης των χρηστών/συνδρομητών και των ομάδων τους.

Η εικαστική απεικόνιση (look & feel) του newsletter θα πρέπει να βασίζεται σε προκατασκευασμένα Εικαστικά Templates. Σε κάθε Τεύχος θα πρέπει να εξεταστεί το να μπορεί να αντιστοιχιστεί και διαφορετικό Εικαστικό Template.

To υποσύστημα θα πρέπει να παρέχει επίσης επιλογή opt-out, καταγραφή και reports στατιστικών.

Tέλος, το Υποσύστημα του ηλεκτρονικού Newsletter θα πρέπει να υποστηρίζει απεριόριστο αριθμό Τευχών, συνδρομητών και γλωσσών καθώς και την αποστολή διαφορετικών εκδοχών του newsletter σε διακριτές Λίστες Αποδεκτών.

  1. 8Υποσύστημα Καταχώρισης και Προβολής Πολυμεσικού Περιεχομένου.

Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά του Υποσυστήματος Καταχώρισης και Προβολής του Πολυμεσικού Περιεχομένου (Multimedia) θα πρέπει να είναι τουλάχιστον τα παρακάτω:

  • Απεριόριστος αριθμός κατηγοριών πολυμεσικού περιεχομένου.
  • Άλμπουμ με απεριόριστο αριθμό πολυμεσικών αρχείων.
  • Υποστήριξη όλων των μορφών πολυμεσικού περιεχομένου (φωτογραφίες, αρχεία ήχου, βίντεο).
  • Υποστήριξη πανοραμικών φωτογραφιών.
  • Δυνατότητα μεταχρονολογημένης δημοσίευσης.
  • Σχετικά άλμπουμ / κατηγορίες.
  • Συσχετίσεις Items.
  • Υποστήριξη πολυγλωσσικότητας .
  • Δημιουργία νέων πεδίων.
  • Επιλογές φωτογραφιών από λίστες μικρογραφιών για εύκολη ταυτοποίηση.
  • Βελτιστοποιημένες οθόνες διαχείρισης για μεγάλο όγκο δεδομένων.
  • Λειτουργία δημιουργίας άλμπουμ από υπάρχουσες φωτογραφίες.
  • Επιλογή δεύτερου αρχείου για υποστήριξη βίντεο στάνταρτ και υψηλής ανάλυσης .
  • Επεξεργασία φωτογραφιών.
  • Ολοκλήρωση με τρίτα Συστήματα για μετατροπή των video σε φιλική για web μορφή.

Ειδικότερα για τις φωτογραφίες, το Υποσύστημα Καταχώρισης και Προβολής του Πολυμεσικού Περιεχομένου θα πρέπει να επιτρέπει την αποθήκευση κάθε φωτογραφίας σε διπλή ανάλυση (χαμηλή για διαδικτυακή χρήση και υψηλή για χρήση σε εκτυπώσεις), την προσθήκη λέξεων-κλειδιών/tags και γεωγραφικού στίγματος, το εύκολο ανέβασμα κάθε φωτογραφίας στις ιστοσελίδες της Πύλης καθώς και την εύκολη ενσωμάτωση κάθε φωτογραφίας σε photo galleries που θα υπάρχουν στο Portal.

Απεριόριστος Αριθμός Κατηγοριών.

Το Υποσύστημα θα πρέπει να υποστηρίζει απεριόριστη δημιουργία Κατηγοριών για την οποιαδήποτε δομή δικτυακού τόπου. Οι κατηγορίες θα μπορούν να είναι δενδρικής δομής, σε όσα επίπεδα επιθυμεί κανείς.

Θα πρέπει να υποστηρίζονται διαφορετικές δομές Κατηγοριών, ανά γλώσσα του site, και ταξινόμηση τους με απλό drag & drop.

Άλμπουμ με Απεριόριστο Αριθμό Πολυμεσικού Περιεχομένου.

Κάθε άλμπουμ θα πρέπει να μπορεί να φιλοξενήσει απεριόριστο αριθμό πολυμεσικού Περιεχομένου. Το Περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να μπορεί να είναι φωτογραφίες, αρχεία ήχου ή αρχεία βίντεο. Ειδικά για τα αρχεία βίντεο, αυτά θα πρέπει να μπορούν να βρίσκονται είτε τοπικά (στο δίσκο του Δικτυακού Τόπου), είτε σε κάποιο βίντεο server ή άλλο Δικτυακό Τόπο, όπως για παράδειγμα YouTube κ.α.

Μεταχρονολογημένη Δημοσίευση.

Κάθε άλμπουμ ή επιμέρους αρχείο θα πρέπει να μπορεί να δημοσιευθεί σε μεταγενέστερη ημερομηνία και ώρα, επιλέξιμη από τον Διαχειριστή του Υποσυστήματος.

Έτσι, θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα να μπορεί κάποιος να προετοιμάσει ένα άλμπουμ ή αρχείο και να το δημοσιεύσει τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή που αυτός επιθυμεί.

Σχετικά Άλμπουμ / Κατηγορίες.

Κάθε άλμπουμ ή επιμέρους αρχείο θα πρέπει να μπορεί να έχει και λίστα από συσχετιζόμενα με αυτό διαφορετικά Άλμπουμ ή Κατηγορίες. Με τον τρόπο αυτό θα μπορούν να διασυνδεθούν μεταξύ τους Άλμπουμ που σχετίζονται με το ίδιο θέμα, ή που ταξινομούνται κάτω από την ίδια Κατηγορία, έτσι ώστε να μπορούν να εμφανίζονται στη συνέχεια ομαδοποιημένα.

Επιπλέον, κάθε επιμέρους αρχείο θα πρέπει να μπορεί να ανήκει, εκτός από την κύρια Κατηγορία, και σε μια σειρά από δευτερεύουσες Κατηγορίες, και να μπορεί να εμφανίζεται και μέσα σε αυτές.

Σχετικά Πολυμεσικά Αρχεία.

Κατά τη δημιουργία ενός αρχείου θα πρέπει να παρέχεται δυνατότητα συσχέτισης με άλλα. Έτσι, θα μπορούν για παράδειγμα να εμφανίζονται σε ένα slide show, αρχεία που θα μπορούν να ανήκουν σε διαφορετικές Κατηγορίες ή Άλμπουμ, επιτρέποντας με τον τρόπο αυτό κάθε είδους συσχέτιση.

Υποστήριξη Πολυγλωσσικότητας.

Στη διαχείριση των πολυμεσικών αρχείων, θα πρέπει να υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας Περιεχομένου, Άλμπουμ, Κατηγοριών, κλπ. σε όσες γλώσσες έχουν οριστεί στο Σύστημα, χωρίς κανένα περιορισμό.

Δημιουργία Νέων Πεδίων.

Εκτός από τα στάνταρτ πεδία, στη Φόρμα Διαχείρισης του Άλμπουμ Πολυμέσων θα πρέπει να έχει δυνατότητα ο Διαχειριστής του Συστήματος να δημιουργήσει μέσα από το Διαχειριστικό Περιβάλλον, καινούρια πεδία, τα οποία και να ενσωματώσει στη Φόρμα.

Θα μπορεί έτσι να καλύψει οποιαδήποτε καινούρια ανάγκη παραστεί, χωρίς ανάγκη επιπλέον προγραμματισμού.

Επιλογές Φωτογραφιών από Λίστες Μικρογραφιών για Εύκολη Ταυτοποίηση.

Οπουδήποτε ανεβάζει κανείς φωτογραφίες, το Υποσύστημα θα πρέπει να δημιουργεί αυτόματα μικρογραφίες τους. Οι μικρογραφίες αυτές θα πρέπει να μπορούν να χρησιμοποιούνται στις Λίστες Επιλογής, έτσι ώστε να μπορεί ο Διαχειριστής εύκολα, με μια ματιά, να επιλέγει τη φωτογραφία που θέλει.

Βελτιστοποιημένες οθόνες διαχείρισης για μεγάλο όγκο δεδομένων.

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στις οθόνες διαχείρισης, έτσι ώστε να είναι εύκολη η διαχείριση μεγάλου όγκου Άλμπουμ και πολυμέσων.

Θα πρέπει να αποφεύγονται οι συχνές επαναφορτώσεις της σελίδας, ακόμα και σε μετάβαση από Λίστα Πολυμέσων σε Φόρμα και επιστροφή σε Λίστα, γλυτώνοντας έτσι ακριβές αναζητήσεις στη Βάση Δεδομένων και επιτρέποντας στις Λίστες να εμφανίζονται άμεσα.

Λειτουργία Δημιουργίας Άλμπουμ, από Υπάρχουσες Φωτογραφίες ή Άλλα Πολυμέσα.

Θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των υπαρχόντων πολυμεσικών αρχείων, για εύκολη δημιουργία καινούριων Άλμπουμ.

Επιλογή Δεύτερου Αρχείου για Υποστήριξη Βίντεο Τυπικής και Υψηλής Ανάλυσης.

Στις περιπτώσεις της δημιουργίας αρχείου τύπου βίντεο, ο Διαχειριστής θα πρέπει να μπορεί να επιλέξει και δεύτερο αρχείο, υψηλής ανάλυσης, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στον επισκέπτη του Διαδικτυακού Τόπου να επιλέξει ποιότητα βίντε ανάλογα με τη σύνδεσή του.

Επεξεργασία Φωτογραφιών.

Θα πρέπει να παρέχεται η δυνατότητα στον Διαχειριστή να μπορεί να επεξεργαστεί, αν το επιθυμεί, τη φωτογραφία που έχει επιλέξει. Να έχει δυνατότητα αλλαγής μεγέθους, περιστροφής, αντιστροφής ή κοπής της φωτογραφίας.

Θα πρέπει, επιπλέον, ο Διαχειριστής να μπορεί να επιλέξει αν η καινούρια φωτογραφία, που θα δημιουργείται κατά αυτόν τον τρόπο, θα αντικαταστήσει την υπάρχουσα ή όχι.

Ολοκλήρωση με Τρίτα Συστήματα, για Μετατροπή των Βίντεο σε Φιλική στο Web Μορφή.

Σε περίπτωση που υπάρχει υλικό βίντεο σε μορφή ακατάλληλη για το Web, θα πρέπει το Υποσύστημα Διαχείρισης Πολυμέσων να υποστηρίζει συνεργασία με Τρίτα Συστήματα, για μετατροπή των βίντεο αυτών σε φιλική για το Web μορφή.

Άλλες Λειτουργίες.

Το Υποσύστημα θα πρέπει να παρέχει τη δυνατότητα στον Διαχειριστή να αλλάξει, κατά την προτίμησή του, τα ονόματα των πεδίων και να επιλέξει αυτά που τον εξυπηρετούν ή έχουν περισσότερο νόημα για τον ίδιο, ή ακόμα και να κρύψει πεδία που δεν χρησιμοποιεί.

Εκτός από το όνομα, να μπορεί επιπλέον, να αλλάξει και τη σειρά με την οποία αυτά εμφανίζονται ή ακόμα και να τα οργανώσει σε καρτέλες (tabs).

  1. 9Υποσύστημα Διαχείρισης Διαφημιστικών Banners.

Το Υποσύστημα Διαχείρισης Διαφημιστικών Banners θα πρέπει να παρέχει ένα εύχρηστο περιβάλλον για τη διαχείριση των προωθητικών ενεργειών Display Advertising (banners) της Πύλης, σε συνδυασμό με οποιονδήποτε Ad Manager επιλεχθεί (πχ Google Ad Manager, AdMan κλπ).

Μέσω του Υποσυστήματος αυτού, ο Διαχειριστής του Site θα πρέπει να έχει τον απόλυτο έλεγχο της διαχείρισης των Banners, με καθορισμό Banner Zones σε όλες τις σελίδες της Πύλης και αντίστοιχη παραγωγή σχετικών Αναφορών Επισκεψιμότητας μέσω του επιλεγμένου Ad Manager. 

Οι Ζώνες Banners που θα δημιουργούνται στην Πύλη, με βάση τις επιλογές και το business model λειτουργίας της πύλης, θα πρέπει να μπορούν να διαχειρίζονται ξεχωριστά μέσα από την εφαρμογή και έτσι οι Διαχειριστές να μπορούν να ρυθμίζουν την προβολή των Banners σε συγκεκριμένες Zώνες, σύμφωνα με τον απαιτούμενο χρόνο ή τα impressions του κάθε Βanner, αλλά και με βάση τις ανάγκες διαφορετικών Ad Managers.

Έτσι, μέσω αυτής της λειτουργικής δυνατότητας, ο Διαχειριστής του Site θα πρέπει να έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται και να εποπτεύει σε πολλαπλά επίπεδα τους διαφημιστικούς του χώρους, μέσα από ένα περιβάλλον ομοιογενές με αυτό της υπόλοιπης Πύλης, και ανεξάρτητα από τον Ad Manager που έχει επιλεχθεί, ενώ για κάθε Banner να έχει στη διάθεσή του πληροφορίες όπως:  θέση μέσα στο Website, διαστάσεις / μέγεθος, συχνότητα εμφάνισης, αριθμός impressions κλπ.

  1. 10Υποσύστημα Δημιουργίας ReportsΣτατιστικών Επισκεψιμότητας (WebAnalytics).

Θα πρέπει να υλοποιηθεί Υποσύστημα Δημιουργίας Reports, για την παρακολούθηση των στατιστικών επισκεψιμότητας της Διαδικτυακής Πύλης.

Τα Reports θα πρέπει να είναι διαθέσιμα στον/στους Διαχειριστή/Διαχειριστές της Πύλης, με απλό και εύχρηστο τρόπο, χωρίς σε κάθε περίπτωση να απαιτούνται προγραμματιστικές γνώσεις για την δημιουργία και την ανανέωσή τους.

  1. 11Web Design & Authoring.

Ο δημιουργικός σχεδιασμός θα αποσκοπεί τόσο στην ελκυστική εικαστική παρουσίαση του περιεχομένου, ώστε οι χρήστες θα μπορούν να εντοπίζουν την πληροφορία που τους ενδιαφέρει εύκολα και γρήγορα, όσο και στην ευχρηστία της Διαδικτυακής Πύλης, ώστε να ολοκληρώνουν τις ενέργειες που απαιτούνται για τη χρήση του με τον πλέον απλό και λειτουργικό τρόπο.

Για το σκοπό αυτό θα χρησιμοποιηθούν μοντέρνες τεχνολογίες web και η εικαστική προσέγγιση θα πραγματοποιηθεί γύρω από μία επιλεγμένη ταυτότητα με υπόδειγμα μακέτας και λογότυπο.

  1. 12Δημιουργική προσέγγιση.
  • Χρήση των τελευταίων τεχνολογιών web για την κατασκευή ενός state-of-the-art εικαστικού look & feel.
  • Πελατο-κεντρική και εμφανής δομή, ιεράρχηση πληροφορίας και πλοήγηση.
  • Αυστηρή συμβατότητα κατ’ ελάχιστον με την κοινότερη ανάλυση οθόνης των χρηστών Internet στην Ελλάδα και το εξωτερικό (1024x768).
  • Φιλικός προς το χρήστη σχεδιασμός με περιορισμούς τύπου KByte/σελίδα ώστε να μην αυξηθεί ο όγκος τους και να μπορούν να ολοκληρώνονται σε αποδεκτό χρόνο από μια μέση Ευρωπαϊκή ταχύτητα σύνδεσης στο Internet.

Κατά τoν εικαστικό σχεδιασμό της Πύλης θα πρέπει να ληφθεί ειδική πρόνοια, ούτως ώστε αυτή να είναι συμβατή με τους πλέον διαδεδομένους Web Browsers, οι οποίοι θα καλύπτουν το μέγιστο πσοστό των δυνητικών χρηστών της.

Κατά το στάδιο του Web Authoring θα πρέπει να ολοκληρωθούν και να ελεγχθούν τα Εικαστικά Πρότυπα (HTML programming) σύμφωνα με τα ακόλουθα διεθνή πρότυπα και οδηγίες:

  • W3C Web Accessibility Initiative (WAI) Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) 2.0, level AA
  • W3C CSS2 – Cascading Style Sheets, level 2, CSS2 specification
  • W3C XHTML 1.0 Traditional

τα οποία διασφαλίζουν την ορθότητα, την πληρότητα και το επίπεδο ποιότητας του προς υλοποίηση Portal.

  1. 13AnnualHostingPlan – Ετήσια Φιλοξενία της Πύλης.

Θα πρέπει να εξασφαλιστεί η απαραίτητη υπολογιστική, δικτυακή και τηλεπικοινωνιακή υποδομή, ώστε να στεγαστεί με ασφάλεια (απαραίτητη η ύπαρξη firewall) και υψηλή αξιοπιστία το σύνολο του Συστήματος της Διαδικτυακής Πύλης, και τα επιμέρους συστατικά στοιχεία (δηλ., ψηφιοποιημένο περιεχόμενο).

Τα ελάχιστα απαιτούμενα χαρακτηριστικά της Υπηρεσίας Φιλοξενίας του Συστήματος θα πρέπει να είναι:

  • Ικανοποιητικός χώρος αποθήκευσης δεδομένων (ανάλογα με το περιεχόμενο) με δυνατότητα επέκτασης.
  • Υψηλή διαθεσιμότητα uptime 99,9%.
  • Υψηλές ταχύτητες πρόσβασης των σελίδων, τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.
  • Απεριόριστη διακίνηση πληροφορίας.
  • Απουσία Single Points of Failure στηνΥποδομή.
  • Λειτουργία Διαδικτυακού Antivirus.
  • Υποστήριξη FTP.
  • Δυνατότητα Backup, Restore.
  • Dedicated IP.
  • 24Χ7 Τεχνική Υποστήριξη.
  1. 14Καταχώρηση Περιεχομένου (Data.

Θα πρέπει να γίνει η αρχική καταχώρηση του Περιεχομένου (κείμενα, φωτογραφίες, βίντεο κοκ.) στις αντίστοιχες ιστοσελίδες. Το περιεχόμενο αυτό θα πρέπει να αποφασιστεί από τον φορέα υλοποίησης και να αναζητηθεί στις κατάλληλες πηγές.

  1. 15Υπηρεσίες Εκπαίδευσης.

Σημαντικό τμήμα της υλοποίησης αφορά την παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης στο προσωπικό το οποίο θα αποτελεί τους διαχειριστές της Διαδικτυακής Πύλης και της mobileέκδοσής της. Στόχος της εκπαίδευσης θα πρέπει να είναι η γρήγορη αφομοίωση των διαδικασιών για τη λειτουργία, τη συντήρηση, την επικαιροποίηση των δεδομένων, καθώς και την επίλυση των προβλημάτων.

Ειδικότερα, οι στόχοι της εκπαίδευσης θα είναι οι εξής:

  • η κατάρτιση και εκπαίδευση των στελεχών του Φορέα Λειτουργίας που θα αναλάβουν την υποστήριξη του Συστήματος.
  • η ολοκληρωμένη μεταφορά τεχνογνωσίας προς έναν ικανό πυρήνα στελεχών του Φορέα Υλοποίησης και των συνεργαζόμενων Φορέων, που θα αναλάβουν τη διαχείριση και την υποστήριξη όλων των Λειτουργικών Ενοτήτων.
  • η ανάπτυξη των κατάλληλων δεξιοτήτων στους χρήστες και διαχειριστές του προτεινόμενου συστήματος, ώστε να υποστηριχθεί η διαδικασία της πλήρους ένταξής του σε παραγωγική λειτουργία.
  • η επίλυση προβλημάτων που σχετίζονται με την αρχική εξοικείωση των χρηστών και διαχειριστών του συστήματος και τη συστηματική υποστήριξη της προσαρμογής τους στα νέα εργαλεία.
  1. 16Υπηρεσίες Πιλοτικής Λειτουργίας

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση όλων των ελέγχων υλοποίησης, θα αρχίσει η Περίοδος Πιλοτικής Λειτουργίας. Στην περίοδο αυτή το σύστημα θα εγκατασταθεί και θα λειτουργήσει σε πραγματικές συνθήκες εργασίας.

Θα πρέπει να υπάρχει υποστήριξη για την λειτουργία του Συστήματος, και υποστήριξη προς τους χρήστες, κάτω από πραγματικές συνθήκες λειτουργίας, εξασφαλίζοντας την απαιτούμενη διαθεσιμότητα για χρονικό διάστημα τουλάχιστον δεκαπέντε ημερών (πιλοτική λειτουργία).

Στη φάση της Πιλοτικής λειτουργίας θα πρέπει να προσφέρονται από τον υλοποιητή οι εξής υπηρεσίες:

  • Βελτιώσεις της εφαρμογής.
  • Επίλυση προβλημάτων – υποστήριξη χρηστών.
  • Συλλογή παρατηρήσεων από τους χρήστες.
  • Διόρθωση / Διαχείριση λαθών.
  • Υποστήριξη στον χειρισμό και λειτουργία των υπολογιστών, κλπ.
  • Υποστήριξη της λειτουργίας του εξοπλισμού.

 

  1. 17Υπηρεσίες Εγγύησης και Συντήρησης

Ο Υλοποιητής θα πρέπει να προσφέρει υπηρεσίες Εγγύησης και Συντήρησης για την Πύλη και τα Υποσυστήματα της, περιλαμβάνοντας τα ακόλουθα:

  • Χρονικό διάστημα εγγύησης καλής λειτουργίας (παροχή δωρεάν συντήρησης).

Κατά την περίοδο εγγύησης καλής λειτουργίας του συστήματος, οι προσφερόμενες υπηρεσίες του Υλοποιητή θα πρέπει να είναι οι παρακάτω:

  • Διασφάλιση καλής λειτουργίας της Πύλης και των Υποσυστημάτων της.
  • Εύρυθμη λειτουργία της Πύλης σε βάση 24 x 7.
  • Αποκατάσταση των ανωμαλιών λειτουργίας του λογισμικού εφαρμογών (bugs). Κατόπιν έγγραφης ειδοποίησης ο Υλοποιητής θα πρέπει να είναι υποχρεωμένος να επιλύει τα προβλήματα εντός μιας ημέρας από την αναγγελία εφόσον αυτά δεν έχουν προκύψει από κακόβουλες ή άστοχες παρεμβάσεις τρίτων.
  • Παράδοση – εγκατάσταση τυχόν νέων εκδόσεων του λογισμικού εφαρμογών.
  • Παράδοση αντιτύπων όλων των μεταβολών ή των επανεκδόσεων ή τροποποιήσεων των εγχειριδίων του υλικού και λογισμικού.
  • Υπηρεσία Help Desk για όλους τους χρήστες του Συστήματος.

Στη Σύμβαση Συντήρησης θα ορίζεται το διάστημα από το πέρας ισχύος της εγγύησης (δωρεάν συντήρησης), για το οποίο ο Υλοποιητής θα αναλαμβάνει την υποχρέωση συντήρησης των προσφερόμενων ειδών.

Εικόνες

Υποστηρίξτε μας

Συνδεθείτε μαζί μας

FacebookTwitter