Ιστορικό της Γραμμής

Ιστορικό της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα – Λαύριο

Η σιδηροδρομική γραμμή Λαυρίου - Αγίων Αναργύρων ήταν μετρικού εύρους και λειτούργησε από το 1885, αρχικά με αφετηρία το Ηράκλειο. Όταν από το 1889 ξεκίνησε η γραμμή Σιδηροδρόμων Αττικής (Σ.Α.) με αφετηρία την πλατεία Λαυρίου (δίπλα στην πλατεία Ομονοίας) μέχρι το Στροφύλι (Κηφισιά), διακλαδώθηκε μαζί της. Οι Σ.Α. δημιουργήθηκαν ως αντισταθμιστικό όφελος προς το Δημόσιο από την μητρική τους εταιρεία, την Ελληνική Εταιρεία Μεταλλείων Λαυρίου (ΕΕΜΛ), έναντι της εκμετάλλευσης κοιτασμάτων της Λαυρεωτικής (η σύμβαση υπογράφηκε το 1882). Η επέκταση από το Ηράκλειο έως τους Αγίους Αναργύρους έγινε το 1929 και ο σκοπός της ήταν η σύνδεση της γραμμής Λαυρίου με τους Κεντρικούς Σταθμούς Αθήνας και Πειραιά.

Η επιβατική λειτουργία της γραμμής ανεστάλη το 1957 και καταργήθηκε οριστικά το 1962 λόγω της αποκοπής της από τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης στο ύψος της Νέας Φιλαδέλφειας (Η γραμμή που εκκινούσε από πλατεία Λαυρίου είχε κλείσει από το 1926 και η σύνδεση με Κηφισιά αποκαταστάθηκε το 1957 με την επέκτασης της γραμμής Πειραιάς – Ομόνοια). Η παροπλισμένη γραμμή Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο ανήκει σήμερα στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ).

Η σιδηροδρομική γραμμή Λαυρίου - Αγίων Αναργύρων, μήκους 62,5 χλμ., προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία για την προώθηση του ποδηλάτου στην Αθήνα.

Εικόνες

Υποστηρίξτε μας

Συνδεθείτε μαζί μας

FacebookTwitter