Χωρική ανάλυση κοινωνικών – οικονομικών δραστηριοτήτων σε πολλαπλές ζώνες απόστασης από τον άξονα του έργου
Προσδιορισμός και απεικόνιση ζωνών ανάπτυξης νέων επιχειρήσεων σχετικών με τη λειτουργία του έργου
Μελέτη χωροθέτησης θέσεων για την ανάπτυξη Συστήματος Αυτόματης Μίσθωσης Ποδηλάτων
Το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων απευθύνεται και προσπαθεί να εξυπηρετήσει αυτούς που δεν διαθέτουν ποδήλατο αλλά θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον ποδηλατικό άξονα:
• τους επισκέπτες και τους τουρίστες
• τους κατοίκους
Το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων προσδοκά να αυξήσει τους χρήστες του ποδηλατόδρομου, δίνοντας την ευκαιρία σε όσους το επιθυμούν να δανείζονται και να κάνουν μια μακριά ή και σύντομη βόλτα στις περιοχές που ενώνει ο άξονας αυτός.
Το σύστημα που προτείνεται αποτελεί το συνδυασμό των κλασσικών κοινόχρηστων ποδηλάτων που προορίζονται για μικρές μετακινήσεις από το κέντρο πόλης ή οικισμού προς τον άξονα Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο – Σούνιο και ελαφρών ποδηλάτων που προορίζονται για μεγάλες μετακινήσεις επί του ποδηλατόδρομου.
Αναλύεται η ιστορία των κοινόχρηστων ποδηλάτων (οι 4 γενιές εφαρμογής του συστήματος) καθώς και περιπτώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που υιοθέτησαν το σύστημα κοινόχρηστων ποδηλάτων. Η μεγάλη αποδοχή που γνώρισε το σύστημα και η ταχεία ανάπτυξη που εμφάνισε την τελευταία δεκαετία αποτελεί άμεση απόρροια των πλεονεκτημάτων που προσφέρει, τόσο σε συλλογικό όσο και σε ατομικό επίπεδο. Περιγράφεται το πώς έχει αποτελέσει λύση σε αστικά προβλήματα, όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η απελευθέρωση αστικού χώρου, αποτελώντας ταυτόχρονα μία περιβαλλοντικά φιλική λύση με ουσιαστικά οφέλη για την υγεία και την ποιότητα ζωής των κατοίκων.
Το δίκτυο σταθμών ενοικίασης κοινόχρηστων ποδηλάτων, θα χωροθετηθεί σε συνάρτηση με το διάδρομο για περπάτημα και ποδήλατο που θα ενώνει τους Αγ. Ανάργυρους με το Σούνιο και προτείνεται να δημιουργηθεί σε 2 φάσεις: Η πρώτη φάση που θα αποσκοπεί αποκλειστικά στην εγκατάσταση σταθμών ενοικίασης ποδηλάτων στους σταθμούς μέσων σταθερής τροχιάς και σε ισχυρούς πόλους έλξης κοντά στον ποδηλατόδρομο. Η δεύτερη φάση αποτελεί συνέχεια της πρώτης και γίνεται πύκνωση του δικτύου των σταθμών στους οικισμούς τους οποίους συναντά η χάραξη του ποδηλατόδρομου (χάρτης Π.5). Για την χωροθέτηση των σταθμών προτιμήθηκαν δημόσιοι χώροι, εύκολα προσβάσιμοι με τα πόδια ή με μέσα σταθερής τροχιάς.
Στη συνέχεια παρουσιάζονται οι τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος αυτόματης μίσθωσης δημοτικών ποδηλάτων, όπως η περιγραφή της λειτουργίας του συστήματος, των σταθμών και των ποδηλάτων, καθώς και τα λογισμικά για τη διαχείριση του συστήματος. Τέλος δίνεται μία πρώτη εκτίμηση για το κόστος εφαρμογής και λειτουργίας (συντήρησης) του συστήματος, καθώς και τα αναμενόμενα έσοδα.