Το Έργο

Αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών μέσω της μετατροπής τους σε διάδρομο για περπάτημα και ποδήλατο.
Η περίπτωση της γραμμής Αγ. Ανάργυροι - Λαύριο.

Το ερευνητικο προγραμμα εστιάζει στην αξιοποίηση εγκαταλελειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών με την μετατροπή τους σε διαδρόμους για περπάτημα και ποδήλατο. Το θέμα έχει δυο σκέλη. Το πρώτο αφορά καθ' αυτά τα διάφορα τμήματα των πρώην σιδηροδρομικών διαδρόμων και τις λύσεις που αρμόζει να δίνονται κάθε φορά ανάλογα με τη γεωμετρία τους, τη θέση τους σε αστικό ή υπεραστικό περιβάλλον, τις κινήσεις που εξυπηρετούν κ.λπ. Το δεύτερο αφορά τη σχέση των πρώην σιδηροδρομικών διαδρόμων με το ευρύτερο περιβάλλον στο οποίο εντάσσονται.

Το Έργο

Σας προσκαλούμε την Τρίτη 16 Ιούνιου 2015 και ώρα 2.00μμ στην αίθουσα Περιφερειακών Επιτροπών (Λεωφ. Συγγρού 15-17, 6ος όροφος) προκειμένου να ενημερωθείτε για το πρόγραμμα "Ερευνητική συνδρομή στην Περιφέρεια Αττικής ως προς την προοπτική αξιοποίησης για περπάτημα και ποδήλατο εγκαταλελλειμμένων σιδηροδρομικών γραμμών".    

Δείτε την πρόσκληση.

Πρόσκληση σε ενημέρωση-παρουσίαση του ερευνητικού προγράμματος

Στο πλαίσιο του ερευνητικού έργου, βάσει ερωτηματολογίων και του διαδικτύου, η ερευνητική ομάδα απευθύνεται στους χρήστες του μελλοντικού διαδρόμου, ο οποίος προορίζεται για περπάτημα και ποδήλατο για να διερευνήσει τις προθέσεις και απόψεις τους.

Η περίπτωση της γραμμής Αγ. Ανάργυροι - Λαύριο

Τις τελευταίες δεκαετίες ήρθε στο προσκήνιο ένας νέος τύπος χώρου που προσφέρεται για αναψυχή ο οποίος είναι ο ανακατασκευασμένος χώρος εγκαταλελειμμένων τμημάτων σιδηροδρομικών γραμμών και ο οποίος χρησιμοποιείται για μια σειρά δραστηριοτήτων όπως η ποδηλασία και η πεζοπορία.

Διεθνής Εμπειρία από Επανάχρηση Εγκαταλελειμμένων Σιδηροδρομικών Χαράξεων στο Εξωτερικό

Η σιδηροδρομική γραμμή Αγίων Αναργύρων – Λαυρίου, μήκους 62,5 χλμ., διέρχεται από τους Δήμους Αγ. Αναργύρων, Ν. Φιλαδέλφειας – Χαλκηδόνας, όρια Ν. Ιωνίας, Ηράκλειου, Μαρουσιού, όρια Ψυχικού, Χαλανδρίου, Αγ. Παρασκευής, Παλλήνης, Παιανίας, Κορωπιού, Μαρκόπουλου - Μεσογαίας, Σαρωνικού και Λαυρεωτικής.

Περιοχή Έρευνας

Η ιδέα

Ποδηλαττική Oδός, δηλαδή αξιοποίηση των ανενεργών σιδηροδρομικών γραμμών της Αττικής, μετατρέποντάς τις σε ποδηλατοδρόμους - οδούς αναψυχής (trails), ή αλλιώς RailTrails.

Περισσότερα...

Ερωτηματολόγιο

Για την αξιοποίηση της εγκαταλελειμμένης σιδηροδρομικής γραμμής Αγ. Ανάργυροι – Λαύριο έχουμε δημιουργήσει ένα ερωτηματολόγιο.

Περισσότερα...

Παρουσίαση Ποδηλατόδρομου

Δείτε μια συνοπτική παρουσίαση 18 σελίδων του ερευνητικού προγράμματος σε μορφή PowerPoint πατώντας εδώ.

Περισσότερα...

Τοποθεσία

Μπορείτε να μας βρείτε στην διεύθυνση: Ηρώων Πολυτεχνείου 9, Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου Αθήνα
Τ.Κ: 157 80

Περισσότερα...

Αστικό τμήμα

Με αφετηρία τον σταθμό Αγ. Αναργύρων η γραμμή ακολουθεί την οδό Μπίμπιζα που οριοθετεί από την νότια πλευρά το Πάρκο Περιβαλλοντικής Ευαισθητοποίησης "Αντώνης Τρίτσης", περιοχή γνωστή και ως Πύργος Βασιλίσσης. Η αφετηρία αυτή συμπίπτει με έναν από τους λίγους μεγάλους πόλους πρασίνου του λεκανοπεδίου ο οποίος αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία λόγω της θέσης του στην υποβαθμισμένη Δυτική Αθήνα.

Σε συνέχεια της Μπίμπιζα είναι η Γεωργ. Παπανδρέου, φαρδύς δρόμος μήκους 1,5 χλμ, με κεντρική νησίδα πρασίνου που διακόπτεται από την εθνική οδό. Το πέρασμα της εθνικής για τους ποδηλάτες θα μπορούσε να γίνεται 100 μ. νοτιότερα αξιοποιώντας την υφιστάμενη πεζογέφυρα. Σημειώνεται ότι η Γεωργ. Παπανδρέου αναπτύσσεται ανάμεσα στη σιδηροδρομική γραμμή προς Θεσσαλονίκη που έχει βυθιστεί από Αγ. Αναργύρους σε ένα μήκος περίπου 2 χλμ. προς βορρά και πάνω της έχει κατασκευαστεί ποδηλατόδρομος, και στην εθνική οδό.

Ανατολικά της εθνικής οδού ο σιδηροδρομικός διάδρομος συνεχίζει σήμερα ως Λαυρίου και Στρ. Ν. Πλαστήρα. Έχει μεγάλο πλάτος και το μεγαλύτερο μέρος της διατομής του έχει δοθεί στον πεζό, το πράσινο και αθλητικές χρήσεις. Ο διάδρομος αυτός συνεχίζει για μήκος 1,8 χλμ. μέχρι τη διασταύρωση με τη Δεκελείας. Από το σημείο αυτό ονομάζεται Ιφιγενείας, χωρίς κεντρική νησίδα και πράσινο μέχρι τη διασταύρωση με Λ. Ηρακλείου και αμέσως μετά κινούμενος παράπλευρα της γραμμής του ΗΣΑΠ φτάνει στον σταθμό μετρό Ηρακλείου. Η απόσταση μεταξύ της Δεκελείας και σταθμού Ηρακλείου είναι 1,5 χλμ.

Από τον σταθμό μετρό Ηράκλειο ο σιδηροδρομικός διάδρομος απομακρύνεται σύντομα από τη γραμμή του Ηλεκτρικού και συνεχίζει ως Μαρίνου Αντύπα μέχρι την Κύμης (μήκος 1,1 χλμ.). Μετά την Κύμης ταυτίζεται για λίγο με την Σπύρου Λούη εφαπτόμενος του ΟΑΚΑ και μετά ως Αγ. Γεωργίου καταλήγει στην Καποδιστρίου (μήκος 1,5 χλμ.). H συνέχεια είναι Καποδιστρίου – Παπανικολή – Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι την Αττική Οδό (μήκος 5,2 χλμ.). Σήμερα οι παραπάνω δρόμοι λειτουργούν ως αμφίδρομες αρτηρίες με μεγάλη κεντρική νησίδα πρασίνου.

Από το σταθμό μετρό Δουκίσσης Πλακεντίας και για μήκος περίπου 1,5 χλμ. Ο σιδηροδρομικός διάδρομος συμπίπτει με τη ζώνη απαλλοτρίωσης της Αττικής Οδού. Στη συνέχεια ακολουθεί την Εθν. Αντιστάσεως για 1,8 χλμ. και λίγο μετά τον παλιό σταθμό Γέρακας συναντά τη Λ. Μαραθώνος.

Εικόνες

Υποστηρίξτε μας

Συνδεθείτε μαζί μας

FacebookTwitter